poniedziałek, 24 lutego 2014

Tradycyjne faworki

Przepis na te faworki znalazłam w zeszycie, który  dostałam od teściowej. Spisała mi w nim kilka receptur na rodzinne przysmaki. Jest on dość „wiekowy” ,ale faworki wychodzą naprawdę rewelacyjne. Na początku przeraziłam się widząc, że ciasto przez godzinę trzeba „bić” wałkiem. Czas oczywiście skróciłam, co nie wpłynęło moim zdaniem na ich smak. Przy przygotowaniu ciasta można naprawdę wyzwolić swoje wszystkie emocje, więc polecam wszystkim na odstresowanie J

Tradycyjne faworki




Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka octu winnego
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 3 łyżki śmietany
Dodatkowo:
  • mąka do podsypania stolnicy
  • 2 opakowania smalcu
  • cukier puder
Przygotowanie:

Ciasto zagniatamy. Gdyby się lepiło możemy dodać więcej mąki.
Stolnicę lub blat posypujemy obficie mąką i wałkiem do ciasta „bijemy” zagniecione ciasto. W oryginalnym przepisie ciasto należy bić godzinę, jednak ja uważam, że 15 minut starczyJ Najlepiej zatrudnić do tego zadania mężczyznę, bo wymaga ono sporo siły i wytrwałości.

Gotowe ciasto wkładamy do lodówki na 2 godziny.

Ciasto cienko rozwałkowujemy i kroimy w paski (około 3 cm szerokości i 10-12 cm długości). Każdy paseczek nacinamy delikatnie na środku. Przez nacięcie przekładamy jeden koniec paska.
Gotowe faworki smażymy na rozgrzanym tłuszczu, około 2 minuty z każdej strony, na lekko złoty kolor.




1 komentarz: