wtorek, 18 lutego 2014

Najlepsze „dojrzewające” ciasto na pizzę

Przepis na tę pizzę podpatrzyłam na blogu Babeczka Piecze i Gotuje. Szukałam przepisu na „leżakujące” ciasto na pizzę od momentu zobaczenia programu Top Chef. W jednym z odcinków kucharze odwiedzili pizzerię specjalizująca się w pizzy neapolitańskiej na dojrzewającym cieście. Bardzo zaciekawiła mnie ta metoda. Przepis odbiega trochę od oryginału ale postanowiłam wypróbować i nie zawiodłam się. Zdecydowanie najlepszy przepis na ciasto na pizzę jakie do tej pory robiłam. Ciasto jest chrupiące, przypomina te z najlepszych pizzerii. Naprawdę polecam!!

Najlepsze „dojrzewające” ciasto na pizzę




Składniki:
  • 3/4 opakowania suchych drożdży
  • 2 szklanki ciepłej wody
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 4,5 szklanki mąki (używam specjalnej mąki do pizzy)
  • 1 płaska łyżka soli
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • ulubione dodatki

Przygotowanie:

W misce mieszamy drożdże z 1/2 szklanki ciepłej wody (woda nie może być wrząca) i cukrem. Odstawiamy na około 10 minut. Mąkę mieszamy z solą. Kiedy zaczyn się spieni dodajemy pozostałą wodę oraz suche składniki.
Wyrabiamy ciasto do momentu aż wszystkie składniki połączą. Dodajemy oliwę z oliwek i zagniatamy ciasto na jednolitą konsystencję. Ciasto owijamy folią spożywczą lub przekładamy do woreczka. Wkładamy do lodówki na noc.

Piekarnik nagrzewamy do 250 stopni.
Ciasto wyjmujemy z lodówki i dzielimy na dwie części.
Ciasto rozwałkowujemy i układamy na natłuczonej oliwą blaszce do pieczenia. Dodajemy ulubione dodatki.
Pieczemy przez około 12-15 minut do momentu aż ciasto się przyrumieni. Smacznego!


Ps. Jeśli chcemy uzyskać pizzę na grubym cieście używamy całości ciasta i po prostu rozwałkowujemy je na odpowiednią do waszych upodobań grubość. Nie musicie również od razu wykorzystywać całego ciasta, gdyż może ono leżeć nawet 3 dni w lodówce. 
Ja osobiście robiłam zarówno wersję na grubym, jak i na cienkim cieście i obie wyszły pyszne.


2 komentarze: