środa, 26 lutego 2014

Kurczak z ryżem po meksykańsku

Pikantne kawałki kurczaka z tradycyjnymi dodatkami kuchni meksykańskiej, czyli kukurydzą i czerwoną fasolą.
Błyskawiczne w przyrządzeniu, zainspirowane gotowym daniem na patelnię z Frosty, które kiedyś bardzo lubiłam. Postanowiłam odtworzyć je, i wyszło rewelacyjnie.
 
Kurczak z ryżem po meksykańsku
  
 


Składniki:
  • 2 piersi z kurczaka
  • 1/2 cebuli czerwona
  • 1 papryka
  • 1 mała puszka czerwonej fasoli
  • 3/4 puszki kukurydzy
  • garść mrożonej fasolki
  • 1 woreczek ryżu
  • 1-2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 300 ml pomidorów z puszki
  • olej do smażenia
  • pieprz
  • przyprawa do kuchni meksykańskiej
  • tabasco (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Kurczaka kroimy w dużą kostkę, następnie doprawiamy pieprzem i przyprawą do kuchni meksykańskiej. Odstawiamy do lodówki na 30 minut.

Ryż gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu.

Cebulę kroimy w kostkę. Paprykę kroimy w paski. Cebulę podsmażamy  na rozgrzanym oleju, przekładamy do miski. Na tej samej patelni podsmażamy kurczaka, następnie dorzucamy paprykę i zamrożoną fasolkę. Całość smażymy do momentu aby kurczak się zarumieni, a papryka i fasolka zmiękną.

Na patelnię przekładamy wcześniej przygotowaną cebule, dodajemy pomidory i koncentrat. Smażymy około 5-7 minut alby pomidory odparowały.  Dodajemy kukurydzę oraz czerwoną fasolkę. Smażymy jakieś 5 minut. Ugotowany ryż mieszamy  razem z resztą składników i jeszcze chwilkę podsmażamy.
 
 

 

3 komentarze:

  1. piękne zdjęcie, a to co na nim jeszcze smaczniejsze :)

    Witaj:) Bardzo fajnie prowadzisz bloga. Ładne Zdjęcia.

    U mnie moja pasja rękodzieło - ozdoby wielkanocne, poduszki, decoupage, butelki, stroiki, moje obrazy .... zapraszam !
    http://lesia-rekodzielo.blogspot.com
    Ja próbuje rozprzestrzenić swojego bloga po sieci, jeżeli byłabyś tak miła to proszę o wstawienie mojego linku do siebie, może zechcesz dodać się do grona obserwatorów, pozostać na dłużej, ocenić poprzez komentarz, lub poprostu zajrzeć :) Dziękuję !

    postaram się odwdzięczyć :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście dodaję do obserwowanych, również zachęcam do dodania mojego Bloga :) Gratuluję zdolności:) Twoje prace prezentują się pięknie!!

      Usuń