niedziela, 19 maja 2013

Światowy Dzień Pieczenia - Kokosowo-czekoladowe babeczki typu „cupcake”

Pomysł na Światowy Dzień Pieczenia powstał z myślą o miłośnikach ciast na całym świecie, aby umożliwić im podzielenie się z innymi swoją pasją do pieczenia. Z tej okazji powstała strona http://worldbakingday.com/pl ,na której znajdziecie 100 przepisów o różnych stopniach trudności wybranych spośród najbardziej interesujących piekarzy świata. Przepis na który się zdecydowałam, to Kokosowo-czekoladowe babeczki (poziom 69), którego autorką jest blogerka Sophie Hunter. Babeczki są naprawdę godne polecenia. Wybrałam je ze względu na połączenia kokosa i czekolady, które ostatnio jest moim ulubionym. Poniżej oryginalny przepis oraz moje modyfikacje.


Kokosowo-czekoladowe babeczki typu „cupcake”

 

 

 


 


 

Składniki:
 
Ciasto:
  • 200 g miękkiej margaryny
  • 200 g drobnego cukru
  • 4 jaja
  • 170 g mąki samorosnącej
  • 30 g proszku kakaowego
  • 160 ml kremu kokosowego (jeśli nie możesz dostać kremu kokosowego, można zastosować pełnotłuste mleczko kokosowe)
  • 30 g wiórków kokosowych

Polewa:
  • 120 g zmiękczonego, niesolonego masła lub margaryny
  • 300 g cukru pudru
  • 80 ml kremu kokosowego
  • 30 g proszku kakaowego           
  • wiórki czekoladowe do dekoracji

 
Przygotowanie:
 

Rozgrzać piekarnik do temperatury 180°C. Blachę na 12 muffinów wyłożyć foremkami i odstawić na bok.

W średniej wielkości misce ucierać margarynę i cukier do uzyskania lekkiej, puszystej masy. Dodać jaja, mieszając do uzyskania jednolitej masy. Dosypać mąkę i puder kakaowy, dodać je do ciasta.

Dodać krem kokosowy i wiórki kokosowe, wymieszać.

Napełnić foremki do muffinów w dwóch trzecich objętości i piec w piekarniku przez 20-25 minut lub do momentu, aż ciasto nie będzie przylegać do wtykanego w nie patyczka do koktajli.

Pozostawić babeczki do ostygnięcia w blasze na 5 minut, a następnie wyjąć i umieścić na kratce.

Polewę przygotowuje się, ucierając masło/margarynę na miękką masę. Dodać cukier puder i proszek kakaowy oraz zmieszać. Dodać krem kokosowy i wymieszać. Do uzyskania pożądanej konsystencji być może trzeba będzie dodać więcej cukru pudru.

Przyciąć końcówkę rękawa do dekoracji, nałożyć tylkę cukierniczą, o ile chcesz z niej skorzystać, i napełnić rękaw polewą. Wyciskać na babeczki, a następnie udekorować wiórkami czekoladowymi

 

Moje modyfikacje:
Użyłam do ciasta cukru trzcinowego. Dodałam ¼ łyżeczki aromatu kokosowego. Użyłam mleka kokosowego zamiast kremu kokosowego.Zamiast mąki samo rosnącej dodałam ½ łyżeczki proszku do pieczenia i 2/3 łyżeczki sody. Zmniejszyłam ilość cukru w kremie do 150 g.
 
 
 

 
 
 

7 komentarzy:

  1. cupcakes!!! <3

    wyglądają pysznie :)
    uwielbiam kokos!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności :)

    Zapraszam do dodania ciasta do durszlakowej akcji, gdzie gromadzimy wszystkie przepisy z WBDay!:)

    Ewa z bloga BaBy w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bajecznie! I pewnie tak smakują :) Tylko jaka to jest samorosnąca mąka? Pierwszy raz się z czymś takim spotkałam

    OdpowiedzUsuń
  4. W Polsce taka mąke ciężko zdobyć. Przepis jest brytyjski stąd ta maka. Pod przepisem opisalam jak ją zastąpić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podobają wszelakiego rodzaju babeczki, mufki...itp.
    Jednak jestem tak śmierdzącym leniem...że wolę wszystko wywalić na jedną blachę..niż się bawić.
    Ale już sobie obiecałam, że zrobię...takie nadziewane...obiecuję:)
    Twoje są...śliczne. aż żal byłoby zjeść.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bajecznie wyglądają :) cudownie :)

    OdpowiedzUsuń