wtorek, 14 maja 2013

Dietetyczne cytrynowe ciasto jogurtowe z owocami i galaretką

Z uwagi na zbliżające się wielkimi krokami lato oraz moje silne postanowienie zrzucenie kilku kilogramów na blogu będą pojawiać się częściej dania dietetyczne. Ponieważ, bez słodkiego żyć nie umiem będę się starać przede wszystkim odchudzać wszelkie ciasta i desery. Oczywiście tych normalnych również nie zabraknieJ

Dziś  proponuję dietetyczne ciasto jogurtowe. Moim zdaniem dorównuje bez problemu temu tradycyjnemu. Możemy je urozmaicić dodając jakiś akcent owocowy. W moim przypadku mandarynki i galaretkę.

Dietetyczne cytrynowe ciasto jogurtowe z owocami i galaretką
 



Składniki:
  • 180 ml jogurtu naturalnego odtłuszczonego

  • 3 jajka

  • 4 kopiaste łyżki mąki kukurydzianej

  • 1/2 szklanki cukru brązowego lub 1/3 szklanki słodziku w proszku

  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

  • ½ łyżeczki aromatu cytrynowego

  • skórka starta z całej cytryny

  • sok z ½ cytryny

  • 1 dowolna galaretka

  • dowolne owoce

  •  

Przygotowanie:

Uwaga: składniki powinny mieć temperaturę pokojową.

Przygotowujemy galaretkę według przepisu. Odstawiamy do wystygnięcia, uważając jednak aby całkowicie nie stężała. Galaretka musi mieć konsystencję żelu.
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Pozostałe składniki miksujemy, aż dokładnie się połączą. Białka delikatnie mieszamy z masą. Ciasto przelewamy najlepiej do małej silikonowej keksówki (możemy również użyć tej tradycyjnej i wyłożyć ją papierem do pieczenia). Pieczemy około 40 minut, do suchego patyczka. Studzimy.

Na wystudzonym cieście układamy owoce, następnie zalewamy je lekko ściętą galaretką. Wkładamy do lodówki na co najmniej godzinę.


 

 

18 komentarzy:

  1. ale bombowe! i ta galaretka na wierzchu, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne ciasto...jak każde które nie jest suche. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo jestem zainteresowana, bo uskuteczniam dietę :) dodaję do znajomych, będę obserwować, przepis na ciasto kradnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaką musi mieć boską konsystencję :)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy Wam przypadkiem ciasto po dodaniu cytryny się nie zważyło?
    A może właśnie tak ma być?:/
    Ciasto już w piekarniku, więc niewiele mogę zrobić tylko czekać na rezultat ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje się nie zważyło. Mam nadzieję że wszytsko wyjdzie jak należy. Czekam na relację:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyszło dobre, ale dało się wyczuć lekko serkowatą konsystencję :/
    Dziś drugie podejście :D

    OdpowiedzUsuń
  8. i budyń w środku ;) mniam

    OdpowiedzUsuń
  9. oo, super przepis, wiec pewnie go wykorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszło pyszne...mnian..zachwyciłam całą rodzinę..Dziękuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się że smakowało, również jestem fanką ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba jest mała pomyłka.
    2 łyżeczki proszku do pieczenia to za dużo. Dałam tyle i szczypie w język.
    Może miało być pół łyżeczki proszku, a dwie łyżeczki aromatu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis nie ma błędu. Nie wiem czemu odczuwałaś posmak proszku do pieczenia... Ja zawsze robię ciasto według tego przepisu i nie miałam takich odczuć. Możesz następnym razem zmniejszyć ilość ale minimalnie, aby ciasto urosło i było pulchne.

      Usuń
  13. ja zamiast mąki dałam zmielone na pył otręby owsiane...i też wyszło:) pycha

    OdpowiedzUsuń
  14. robiłam i strasznie gorzkawy posmak zostaje... co robiłam źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może miałaś dużą cytrynę i za dużo skórki, następnym razem daj mniej bo na pewno ona powoduje gorzki posmak

      Usuń