czwartek, 23 października 2014

Sałatka ze smażoną fetą i kurczakiem

Bardzo podobną sałatkę miałam okazję skosztować w restauracji Dune w Mielnie. Zachwyciła mnie swoim smakiem i postanowiłam spróbować odtworzyć ja w domu. W oryginale dodatkowo w jej skład wchodził melon oraz borówki, których akurat nie dodałam. 

Podsmażenie fety sprawiło mi dużo trudności. Aby danie wyszło trzeba zaopatrzyć się w ser naprawdę dobrej jakości, który jest twardy i nie rozpłynie nam się na patelni. Najlepszą metodą smażenia jest głęboki tłuszcz, jednak wybrałam tradycyjną metodę z użyciem patelni i myślę, że nie wyszło najgorzej. 
Polecam sałatkę, choć nie dorównuje w 100% oryginałowi ale jest naprawdę pyszna.

Sałatka ze smażoną fetą i kurczakiem




Składniki:
  • około 200 g twardego sera feta dobrej jakości
  • 1 opakowanie mix-u sałat z rukolą
  • 50 g oliwek
  • ½ opakowania ulubionych kiełków 
  • około 10 sztuk pomidorków cherry 
  • 1 duża lub 2 małe piersi z kurczaka
  • 50 g ziaren słonecznika

Sos:
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • 3 - 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka miodu
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka musztardy miodowej lub dijon
  • szczypta soli morskiej
  • świeżo zmielony czarny pieprz

Przygotowanie:
Przygotowujemy sos. Do szklanki lub słoiczka wlewamy miód. Czosnek przeciskamy przez praskę, przekładamy do słoiczka, przyprawiamy solą i pieprzem. Dokładnie mieszamy. Wlewamy do miodu sok z cytryny, ocet oraz oliwę. Wszystko dokładnie mieszamy aby smaki się dokładnie połączyły.
Kurczaka kroimy w kostkę, podsmażamy na patelni na niewielkiej ilości oleju do momentu aż będzie rumiany.
Na rozgrzanej patelni bez dodatku tłuszczu prażymy słonecznik.
Pomidorki kroimy w ćwiartki, oliwki na połówki.
Na patelni rozgrzewamy około 3 łyżki oleju. Ser feta kroimy w kostkę. Ser podsmażamy tak aby się delikatnie zarumienił z każdej strony. Uważamy z mieszaniem, ser przekładamy bardzo delikatnie.
Do miski przekładamy sałatę, kiełki, pomidorki, oliwki, kurczaka oraz fetę. Zalewamy wcześniej przygotowanym sosem i posypujemy słonecznikiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz