sobota, 17 maja 2014

Ryba w migdałach oraz prosta sałatka z brokułami

Witajcie po tygodniowej przerwie, związanej z wakacyjnych wyjazdem na Kretę Przywiozłam wiele nowych inspiracji kulinarnych, co zaskakujące nie tylko związanych z kuchnią grecką. 
Hotel w jakim przebywaliśmy oferował naprawdę rewelacyjne jedzenie, jeszcze nie udało mi się na wakacjach skosztować tylu nowych rzeczy. Począwszy od jagnięciny, pysznych greckich deserów i potraw, poprzez różnorodne owoce morza, skończywszy na ślimakach i wspaniałej chińszczyźnie przyrządzanej przez oryginalnego chińskiego szefa. Było pysznie i bardzo inspirująco. 

Wracając do przepisu, postanowiłam wreszcie zamieścić coś bardzo tradycyjnego, typowy polski piątkowy obiad, czyli smażona rybka. Ja osobiście najbardziej lubię wersję w migdałach, dlatego postanowiłam podzielić się z Wami moim przepisem. Za pewne dla wielu z Was jest to przepis dobrze znany, ale mam nadzieje, że ci którzy nie kosztowali zmotywują się do zamiany tradycyjnej panierki.
Sałatka również bardzo prosta i ekspresowa,  idealna do każdego obiadu, jak również sama, bez dodatku mięsa. Polecam.

Ryba w migdałach oraz prosta sałatka z brokułami




Składniki:
Ryba:
  • 2-4 filety ulubionej rybki (ja polecam mirunę lub dorsza)
  • 1/3 szklanki migdałów zmielonych na mączkę
  • ¼ szklanki płatków migdałowych
  • ¼ szklanki bułki tartej
  • 1 małe jajko
  • pieprz, sól
  • sok z cytryny
Sałatka:
  • około 200 g mrożonych lub świeżych brokułów
  • ½ opakowania ulubionego miksu sałat
  • 12-14 pomidorków koktajlowych
  • ½ szklanki jogurtu greckiego
  • 1 łyżka majonezu
  • ¼ łyżeczki musztardy
  • 1-2 ząbki czosnku
  • sól , pieprz cytrynowy

Przygotowanie:

Rybę umyć, przyprawić solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Odstawić na 20 minut. Brokułu ugotować tak aby były dość twarde, nierozgotowane. Pomidorki kroimy na ćwiartki. Składniki sosu mieszamy.
Do miski przekładamy sałatę, pomidory, różyczki brokułów. Wszystko zalewamy sosem i delikatnie mieszamy.
Na patelni rozgrzewamy oliwę.  Składniki panierki mieszamy, w drugiej misce roztrzepujemy jajko. Rybę panierujemy najpierw w jajku potem w migdałach. Smażymy na złoty kolor.


1 komentarz:

  1. Rybka pyszna ale piszę bo chcę pochwalić Twoją marynatę do polędwiczki . Użyłam jej do schabu i rewelacja tylko piekłam w rękawie żeby suchy się nie zrobił . polecam !

    OdpowiedzUsuń