poniedziałek, 24 czerwca 2013

Dietetyczne pączki II

Druga wersja dietetycznych pączków. Inspiracja pochodzi z bloga „Z kotem w kuchni”.  Muszę przyznać, że pączki są bardzo smaczne, ale jednak wersja, którą zamieściłam na blogu nieco wcześniej bardziej przypadła mi do gustu.( http://mania-gotowania.blogspot.com/2013/06/dietetyczne-paczki-z-lukrem.html)
Jest to moja subiektywna opinia, więc zachęcam do upieczenia obu wersjiJ 


Dietetyczne pączki II
 
 
 
 
 
 

Składniki:
  • 200 twarogu mielonego
  • 75 g jogurtu naturalnego
  • 2 duże jajka
  • 2 łyżki mleka w proszku
  • 2 łyżki budyniu waniliowego
  • 6 łyżek otrębów owsianych
  • 3-4 łyżki słodziku
  • aromat waniliowy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • marmolada lub dżem light
Lukier
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 2 łyżki słodziku
  • 2 łyżki odtłuszczonego mleka w proszku
  • ½ łyżeczki aromatu cytrynowego


Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 175 stopni.

Białka ubijamy na sztywną pianę. Żółtka ucieramy ze słodzikiem. Dodajemy wszystkie pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Na końcu delikatnie łączymy masę z białkami. Ciasto przekładamy do formy na muffinki, którą wcześniej możemy wyłożyć papilotkami. Ciasto nakładamy do wysokości 2/3 wysokości papilotek.

Pieczemy w temperaturze przez około 30 minut.

Przestudzone pączki nadziewamy marmoladą lub dżemem (ja użyłam truskawkowego dżemu light z Lidla).

Przygotowujemy lukier.
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Jeśli lukier będzie za gęsty można dodać odrobinę wody.
Polewamy pączki lukrem.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz