czwartek, 24 października 2013

Migdałowa szarlotka sypana

Mamy październik, więc sezon na szarlotki oficjalnie został otwarty. Tym razem zdecydowałam się na szarlotkę sypaną, o której naczytałam się wiele pozytywnych opinii. Początkowo nie byłam przekonana… wydawało mi się, że nic dobrego z jabłek posypanych miksem kaszy manny z mąką nie może wyjść. Na szczęście bardzo się myliłam.

Jest to najbardziej ekspresowa szarlotka, nie musimy nic zagniatać, ani miksować, kwestia przygotowania jabłek. Jeśli użyjemy gotowych jabłek ze słoika, to naprawdę przygotowanie zajmie nam 5 minut. Szarlotka jest pyszna zarówno na ciepło jak i zimno. Polecam!
 
Migdałowa szarlotka sypana

 


Składniki:
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • ½  szklanki startych migdałów
  • 1 szklanka brązowego cukru
  • 1 szklanka kaszy manny
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • kilka kropel ekstraktu migdałowego, aromatu lub ewentualnie cukier migdałowy
  • 100 g płatków migdałowych
  • 1,5 kg kwaśnych jabłek
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 180 g masła

Przygotowanie:

Masło wkładamy do zamrażarki na 20 minut.

Jabłka obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Doprawiamy cynamonem.

Mąkę, cukier, kaszę, aromat i proszek mieszamy w misce i dzielimy na 3 części. Do ostatniej dodajemy płatki migdałowe.

Tortownicę o średnicy 24 cm wykładamy papierem do pieczenia, a boki smarujemy masłem.

Na dno formy wysypujemy jedną część suchych składników, na nie rozkładamy połowę jabłek. Następnie wysypujemy drugą część suchych składników i pozostałe jabłka. Na wierzch wysypujemy porcję suchych składników z migdałami.

Masło ścieramy na tarce o dużych oczkach i posypujemy nim wierzch ciasta.
Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 60 minut.
 

 

 

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy sposób przygotowania :) Idealny dla takiego leniwca, jak ja ;)

    OdpowiedzUsuń