czwartek, 18 kwietnia 2013

Tortille z kurczakiem i sosem miodowo-musztardowym

Tortille to świetny sposób na przekąskę dla gości czy szybki obiad. Robiłam je już na różne sposoby. Ostatnio zainspirowana nowym menu w jednej z restauracji fast food postanowiłam wykonać wrapy z sosem musztardowo-miodowym. Wyszły naprawdę pyszne. Sos na pewno jeszcze nie raz wykorzystam jako dressing do sałatek . Jeśli szukacie inspiracji na szybki i pyszny obiad to zapraszam do wypróbowania.

 
Tortille z kurczakiem i sosem miodowo-musztardowym
 
 
 
 
Składniki:
·       opakowanie tortilli pszennych (ja zużyłam 4 placki -porcja dla dwóch osób)
·       2 piersi z kurczaka
·       sałata lodowa
·       pomidor
·       ogórek zielony
·       oliwki
·       ½ papryki
·       ½ opakowania jogurtu naturalnego
·       1/3 szklanki bułki tartej
·       około ½ szklanki sezamu lub płatków owsianych górskich
·       czosnek granulowany, zioła do drobiu, pieprz cayenne, przyprawa do gyrosa
·       folia aluminiowa

Sos:
·       2 łyżki miodu
·       2 łyżki musztardy dijon
·       2 łyżki oliwy z oliwek
·       1 łyżeczka soku z cytryny

 
Przygotowanie:

Kurczaka pokroić na średniej wielkości kawałki (około 5 cm).Przełożyć do miski. Przyprawić i wymieszać z jogurtem. Bułkę tartą wymieszać z sezamem. Ja używałam zarówno sezamu jak i płatków. Część kurczaka panierowałam w płatkach owsianych, a drugą w sezamie.
Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć kurczaka i piec przez około 30 minut w termo-obiegu. Jeśli panierka się przypiecze możemy zmniejszyć temperaturę.

W tym czasie przygotować warzywa. Sałatę posiekać lub porwać na mniejsze kawałki. Pomidora i ogórka pokroić  w plastry. Paprykę w słupki a oliwki przekroić na połówki.

Składniki sosu wymieszać dokładnie.

Na tortillach ułożyć jeszcze ciepłego kurczaka oraz warzywa. Zawinąć dół tortilli i delikatnie zwinąć w rulon. Zawinąć tortille w folię aluminiową do ½ wysokości. Podgrzewać w piekarniku przez około 10 minut. Podawać z sosem.

 
   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz