czwartek, 28 marca 2013

Dietetyczne ciasto ze śliwkami i zarodkami pszennymi

Zdrowe żywienie ostatnio jest bardzo na topie. Otręby, płatki owsiane, zarodki pszenne, to zdecydowanie tematy numer jeden. Kiedy Moim  M. również zawładnęła mania dietowaniaJ,postanowiłam (a raczej nie miałam wyjścia) podążyć za trendem.
Jeśli chodzi o płatki owsiane, to już dawno stosowałam je w kuchni, i jestem pod wrażeniem jakie cuda można z nich wyczarować.
Jednak tym razem chciałam spróbować czegoś nowego. Usłyszałam ostatnio o zarodkach pszennych i postanowiłam wykombinować z nich coś dobrego i zdrowego.  Na początku nie było weny, ale w końcu spojrzałam na opakowanie i problem się rozwiązał.
Przepis na placek pochodzi właśnie z opakowania zarodków pszennych. Nieco go jednak zmodyfikowałam.
Ciasto wyszło po prostu extra. Mięciutkie, lekkie, zdrowe i błyskawiczne w wykonaniu. Zdrowo naprawdę nie znaczy niesmacznie.

Ps. Jeśli komuś bardziej zależy na ograniczeniu kalorii może zrezygnować z kruszonki.


Dietetyczne ciasto ze śliwkami i zarodkami pszennymi

 

 
 
 


Składniki:
·       4 jajka
·       3/4 szklanki brązowego cukru
·       1 łyżka cukru waniliowego
·       1 szklanka mąki pszennej
·       1szklanka zarodków pszennych
·       1 łyżeczka proszku do pieczenia
·       ½ łyżeczka sody
·       około 7-8  dojrzałych śliwek
3 łyżki miodu
·       ½ łyżeczki cynamonu (opcjonalnie)
·       50g płatków migdałowych

Kruszonka:
·       3 łyżki masła
·       3 łyżki brązowego cukru
·       4-5 łyżek mąki



Przygotowanie:
 
Śliwki umyć, usunąć pestki i pokroić na 4 części. Miód podgrzać w rondelku. Dodać do niego migdały i podgrzewać około 3 minuty cały czas mieszając.

Białka oddzielić od żółtek. Ubić białka ze szczyptą soli. Żółtka wymieszać dokładnie z cukrem Kiedy piana będzie ubita dodawać stopniowo cukier z żółtkami.  Dokładnie połączyć.

Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia , sodą, cynamonem i zarodkami.  Dodajemy do ciasta i miksujemy na wolnych obrotach.
Formę wysmarować masłem lub wyłożyć papierem do pieczenia. Ja użyłam formy do tarty. Na cieście poukładać ściśle śliwki. Na wierzch wyłożyć migdały z miodem.  

Przygotować kruszonkę. Masło roztopić w rondelku. Dodać cukier oraz mąkę. Dokładnie wymieszać. Jeśli kruszonka będzie zbyt mokra dosypać mąki. Kruszonką posypać wierzch ciasta.  

Piec około 40min w 180 stopniach.
 

 

3 komentarze:

  1. Super, u mnie zarodki leżą i czekają na jogurty owsianki, musli tylko do tego je dodaję (do tej pory), ja jednak zastanowiłabym się nad "dietetycznym" ciastem, gdyż zawiera mnóstwo cukru...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście ilość cukru można dowolnie zmieniać. Wtedy będzie napewno bardziej dietetyczne:) Jeśli chcemy pozbyć sie kalorii można cukier zastapić słodzikiem.

      Usuń
  2. nie ma to jak zdrowe ciasto , teraz sporo można znaleźć na internecie ;) twoje wygląda pysznie !

    OdpowiedzUsuń